2021. július 19., hétfő

18

A reggel hasonlóan kezdődött, mint az előző. Ágyból kikelve menetrend szerint jött a dörgés, villámlás, és a leszakadó ég.. viszont ma már nem tolt ki velünk az időjárás, immáron a faház ajtajából néztük a zuhogó esőt. A béna idő ellenére szerintem jön vissza az életkedvem, elkezdtem tervezni a hazatérés utáni napokat. Eldöntöttem, hogy újra elkezdek majd járni edzeni (déjà vu érzésem van!). Legalábbis először lecsekkolom, hogy érvényes-e még a bérletem, amivel utoljára 1,5 éve voltam órán. Írtam egy másik, kisebb konditeremnek is, kíváncsi vagyok, hogy mennyibe kerülhet egy személyi edző. Ha drága, akkor felejtő utca. Néztem ajándékot is Karesz szülinapjára. Egy társasjátékon gondolkozom, mert szeretem a társasos estéinket. Van már otthon scrabble, de azt már unom, a puzzle-k pedig rend szerint rám szoktak maradni. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen nehéz társasjátékot választani, rengeteg variáció van. Már tudom, hogy kétszemélyes és kooperatív játékot szeretnék, de a franc se tudja, hogy nekünk melyik fekszik majd. Még gondolkodom rajta. Most picit mintha Karesszal újra barátkoznánk, közelednénk. Nekem fontos, hogy ha épp gyengébb vagyok, akkor tudjak rá támaszkodni. Most szeretnék én a gyenge lenni, és szeretném, ha ő ott állna mellettem.

9 megjegyzés:

  1. Azul? Ticket to Ride? nagyon szuper ötlet a társasjáték :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, az Azult néztem is, a másikat megnézem :) ezeket próbáltad már? Még a Conceptet néztem, azt esetleg ismered?

      Törlés
    2. igen, a Ticket to Ride-ért nagyon odavagyok, rengeteg változata van, az alap az Európa, és ahhoz vannak kiegészítő táblák (Svájc, India; New York, Ázsia...). csak ajánlani tudom neked, függővé tesz :)
      Az Azullal egyszer játszottam, azóta is az maradt meg bennem róla, mennyire szép kivitelezésű.
      A Concept, jaj, az nagyon jó, olyan, mint az Activity, csak a kis kockákkal magyarázod el, írod körül a kártyán lévő szavakat. nekünk kellett egy kis idő, mire ráéreztünk, de azóta már saját fogalmakat is bedobtunk az elmagyarázandók közé :D (ez nem feltétlenül versenyzős, lehet kooperatívan is játszani)

      Törlés
    3. Szuper, köszönöm, ezek alapján legszívesebben mindet megvenném :)

      Törlés
  2. Én mindegyikkel játszottam, úgyhogy belekotyogok én is. Nekem az Azul a kedvencem ezek közül, és azt mindenki szerette elsőre is, akinek mutattuk. Jó játék azoknak is, akik amúgy nem társasosok. A Ticket to Ride nagyobb, picit hosszabb. Az is jó amúgy, de talán több játékossal jobb, mint az Azul (fiúk szerintem jobban is szeretik a Ticket to Ride-ot - ez lehet hogy most ilyen nemi sztereotípia a vonatok miatt, az Azul meg vizuálisan szép, lányosabb :)) Én (és a családom) az Európát és Amerikát próbáltuk, mert sok változata van a Ticket to Ride-nak, és mindenki jobban szereti az Európát, mert több minden történik benne. A Concepttel mondjuk csak egyszer játszottam, már régebben, úgyhogy nem annyira emlékszem, de az maradt meg belőle, hogy jó nehéz volt, és nem nagyon jött be. Hasonló hozzá a Fedőnevek, és a kettő közül nekem ez utóbbi jobban bejött (viszont az inkább partijáték és ketten nem olyan jó, ha jól emlékszem).

    Kifejezetten kétszemélyes társas például az egyébként is szuper 7 csoda társasnak a kétszemélyes változata, a Párbaj. Kicsit bonyolultabb megtanulni, de azt is nagyon szeretem.
    Nálunk az egész család társasrajongó, és mindig egy csomó új játékot szereznek be otthon. Legutóbb a Spicy nevű blöffölős kártyajátékkal játszottam. Az is nagyon bejött, de két fővel még nem próbáltam. Abban az is jópofa, hogy magyar gyártású. Mondjuk az pont nem kooperatív, hanem meg kell vádolni a másikat azzal, hogy hazudott, tehát nem biztos, hogy a legcukibb párkapcsolati játék :)
    A Párbaj és az Azul azért jók, mert nem nagyon konfliktusosak, mindenki a saját kis tervein dolgozgat, tehát nem nagyon lehet a másikkal gonosz lenni, amit én nem szeretek, de persze sokan pont azokat a játékokat szeretik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a Fedőneveket négyen lehet játszani (2x2 fővel), erre figyeljetek.

      Törlés
    2. Elvileg az alapjáték is játszható két fővel, változtatott szabállyal, de van Fedőnevek négyszemközt (amit én nem próbáltam), ami kifejezetten 2 illetve 2-2 fős csapatoknak van

      Törlés
  3. Nekünk a Concept volt az első társasunk, ott kezdődött a társasjáték-szerelem :) Mi pl imádjuk, az Imagine is hasonló, de a Concept jobban bejövős. Röviden: olyan, mint a Activity, csak itt meglévő piktogrammokkal kell magyarázatot összerakni. Akárhányszor elővesszük (igaz, mi ketten nem nagyon játszunk már, de ha jön pl társaság) nálunk mindig röhögőgörcsbe fullad az egész :D

    Nekünk ezen kívül a Pandemic, Jurassic World, Zombi vérfürdő, Cat Lady, Evolúció, Sushi Go, Nemesis, Vadnyugati legendák, Egerek és varázslók vannak meg, ill. olyan undergroundabb játékok, mint Fallout, Nemesis, Battlestar Galactica, 5Minute Dungeon - akármelyik esetleg érdekel, tudok írni róla :D Az összedolgozósakat mi is jobban szeretjük, a fentiek közül az első három pl az, és elérhető áron is van, a Nemesis és az Egerek&varázslók is kooperatív de azokhoz már elég fanatikusnak kell lenni, mert borsosabb árakon vannak meg elég nagy volumenűek :D Abban nem vagyok egyedül biztos, hogy lehet-e ezeket ketten is játszani (pandemicet tuti, de úgy nehezebb is, bár mi ilyen esetben simán 2-2 szereplővel vagyunk ha úgy van). De visszatérve, a Concept és az Imagine jó kis bemelegítő társasok a komolyabbak előtt :) A Pandemic nőtt még eléggé a szívemhez, eléggé témába is vágó lett, meg az volt a köv. vásárolt társasunk a Concept után, hamar belejöttünk, és az már tényleg igazi kooperatív játék. A Jurassic World meg egyszerűen FUN.

    VálaszTörlés
  4. De jó, nagyon szuperek vagytok! köszönöm a sok ajánlást, ez nagyon sokat segít a választásban :)

    VálaszTörlés