2021. március 25., csütörtök

napipozitív. nem.

Tegnap megvolt az első kiakadásom. Ültünk este Karesszal a kádban, szokásosan a napunkat meséltük el egymásnak. Mondjuk az én napjaim labdába sem rúgnak az ő kalandjai mellett, úgyhogy inkább ő szokott mesélni. Most mikor rám került a sor, mégis kibukott belőlem, hogy az itthon töltött magányomban és bezártságban állandóan figyelem a testem minden rezdülését, minden gyanús, a légszomj, a fejfájás, a szédülés, minden lehet post-covid, de nincs akitől megkérdezhetném, és nincs, aki megnyugtatna. A háziorvosok megszűntek létezni, elérhetetlenek és elcsigázottak. Ki is röhögnének a tüneteimmel, mert ennél sokkal fontosabb dolguk van, életeket mentenek. 

Hétvégére kaptam időpontom oltásra, megkönnyebbülés helyett nekem azóta mégis rémálmaim vannak. Hogy vajon milyen hatása van a vakcinának hosszú távon, lesz-e vérrög, lehet-e majd kisbabám. Mindent is hallani, azt nem javasolják 65 év felett, ezt nem javasolják ha babát szeretnék, amazról meg egyáltalán semmit nem tudni, és nincs akitől megkérdezhetném. Ezer cikket elolvastam, de okosabb nem lettem, és valljuk be, senki nem tud biztosat. Leginkább hagynám a francba az egészet, úgyis átestem már a covidon. 

És akkor ott elkezdtek folyni a könnyeim. Ez a bizonytalanság, ami mindent beleng, megbénít engem. Dönteni az ismeretlenről, szembe menni a zsigeri ösztöneimmel, menni bele a bizonytalanba. Meglepő volt látni, hogy a napi séták, a munka, az összebújós esték ellenére, szóval hova panaszkodom, kezdem vajon én is elérni a határaimat? Szegény Karesz a kád másik végéből pedig próbált megölelni, de nem volt hely, csak ügyetlenül kalimpált felém a karjaival, ami inkább volt vicces, úgyhogy végül én is elnevettem magam. 

Ma valaki azt tanácsolta, hogy akárhogy döntök is, később úgy tudjak majd tükörbe nézni, hogy mindent megtettem magamért és a leendő kisbabámért. Most úgy érzem, hogy a jelen helyzetben szeretném mindentől védeni a testemet és a lelkemet. Lemondtam az oltást. Azt hiszem, hogy picit megkönnyebbültem. Megyek is egyet sétálni.

8 megjegyzés:

  1. Szerintem jó döntést hoztál :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Ne haragudj, én nem akarlak megbántani, de nagyon nem értek veled egyet. Én úgy veszem észre, hogy így általánosságban nagyon sokan esünk abba a hibába, hogy szubjektív dolgokat próbálunk objektivizálni illetve objektív dolgokat akarunk szubjektivizálni. Teljesen érthető, hogy laikusként nehéz eligazodni ebben az információdzsungelben, viszont az az igazság, hogy a tudomány egy szubjektív véleményektől, információdzsungeltől stb.-től létező dolog. A világ működik valahogy. És én úgy érzem ettől a posztból, hogy kritikus gondolkodás helyett inkább a földbe dugod a fejedet és behódolsz a saját félelmeidnek és ösztöneidnek. Nem kell ezer cikket olvasni, csak találni pár megbízható, igényes forrást, és megszerezni azt a skillt, amivel a valid információt elkülöníted a maszatolástól (persze ez csak bizonyos háttérrel jön természetesen, de tanulható). Nem mindig írok kommentet ha nem értek egyet valakivel, itt 2 okból teszem meg.
    1. Rengeteg egészségügyi dolgozó, tudós, egyéb szakember a belét is kidolgozza, hogy egyáltalán az oltás lehetőség legyen, hogy ne omoljon össze minden, és hogy eljuttassák az emberekhez azokat a hiteles információkat amikre szükségük van. (bele se merek gondolni, hogy ez "meddő leszel" agyrém honnan származik) És az, hogy jön egy manipulatívan megalkotott, az érzelmeidre ható ijesztgető cikk, konteó, hogy akármelyik sarlatán kihasználja a jelenlegi helyzetet, szörnyen frusztráló, és nem fair.
    2. A döntésed nem csak rád van hatással. Még úgy sem, hogy már átestél a betegségen. Egyrészt az oltásokban van valamilyen adjuváns ami miatt hosszabb és erősebb immunválaszt váltanak ki, mint a természetes fertőződés. Tehát ha átestél az nem ugyanaz. Másrészt ha a társadalom fele be van oltva, a másik fele pedig nem, az kiváló evolúciós nyomást fejt ki a vírusra, hogy szerezzen olyan mutációkat, amivel visszafertőzi az oltottakat. Azt meg egész magabiztosan tudjuk, hogy a megbetegedettekben nem alakul ki sterilizáló immunitás.
    Persze ha van valami egyéni egészségügyi faktor az tök más kérdés, de erre valók az orvosok, hogy tanácsot adjanak az ilyen esetekben. :) Remélem nem sikeredett túl nyersre, de ha már egyvalaki is elgondolkodik ezeken, akkor megérte.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy nagyon jó komment (biotechnológus vagyok).
      Én azt még megértem, aki terhes vagy nagyon pici babát szoptat, hogy ódzkodik az oltástól; oké. Az várjon, próbáljon vigyázni magára, etc. De úgy nem felvenni az oltást, hogy ezek közül egyik helyzet sem áll fenn... úgy, hogy ráadásul még lehetőség is volt. Hát...

      Törlés
    2. Nagyon köszönöm, hogy írtatok, szerintem ez egy fontos téma, és ezek a hozzászólások is sokat segítenek nekem körbejárni és jobban érteni a hátteret. Nyitott vagyok az oltásra, csupán a korom, az egészségi állapotom miatt és mivel alig 3 hónapja estem át a covidon, az oltási sor végén kullogok, és szeretnék még várni picit. (amúgy valszeg hülyén fogalmaztam, nem a meddőségtől félek, hanem szimplán nem ismertek az oltás hosszútávú hatásai) Szerintem a héten ráadásul picit be is sokalltam úgy általában mindentől. Értem azt, hogy sokaknak az oltás egyértelmű döntés, de szerintem vannak olyanok is, akiknek nehezebb megbarátkozni a gondolattal. Szerintem ez tök természetes egy olyan helyzetben, ahol ezer információ kering, ezer élethelyzet van, és az orvosok is másra esküsznek. Ezért szerintem fontos az, hogy lehessen erről beszélgetni mindenféle megbélyegzés vagy mutogatás nélkül, mert sosem tudhatja a másik, hogy mi van a háttérben. Szóval nagyon köszönöm, hogy ezt leírtátok, mert segíti látni az objektívabb oldalt, és én is remélem, hogy ez sokakhoz eljut majd 🙏

      Törlés
  3. Teljesen érthető, hogy az emberben felmerülnek kérdések, félelmek, dr. Zádori János szülész-nőgyógyász több interhúban is cáfolta, hogy a vakcina meddőséget okozna. Persze, az ember szubjektív élményei alapján is dönt. Én 47 éves vagyok, olyan emberek haltak meg körülöttem az elmúlt hetekben covidban, akikkel egy suliba, egyetemre vagy bulizni jártam. Nem volt krónikus betegségük. Mivel élni szeretnék még sokáig, beadattam az oltást. Szputnyik volt, hát azt. Többen lehülyéztek, mert állítólag ezzel nem utazhatok majd Európaban. Majd meglátjuk. A szabályok valtozhatnak. Viszont ha feldobnám a bocskort, akkor tuti, hogy nem utazhatnék. Most életben maradni a legfontosabb, a többi majd sorban utána.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én felmenőim is már kapják a vakcinát, ők is a nyári nyitásban és az utazásban bíznak :) igen, itt most szubjektívan döntöttem, picit megijedtem, de bízom abban, hogy egyre több hasznos objektív információm lesz, semmi jónak nem vagyok az elrontója :)

      Törlés