2021. március 22., hétfő

évforduló

Tavaly ilyentájt kezdődött a bezárkózás, és most szép sorban térnek vissza az emlékek, hogy milyen volt akkor a tavasz. Az idősávok, vagy amikor még olyan fura volt maszkban menni a piacra, a medvehagymás pogácsa illata, a filmmaratonok, randik a parkban a pad két végén ülve. Akkoriban vált a napi rutinommá az is, hogy minden nap sétálok egyet. Világ életemben utáltam cél nélkül bolyongani, ezért engem is meglepett, hogy ezek a séták váltak a napjaim fénypontjaivá, és ez azóta is tart. 

Tavaly ilyenkor még a dimbes-dombos Budán laktam, és a közeli hegyeket jártam be, luxusvillákat, bauhaust és szép kilátásokat találtam. Most a pesti oldalon vagyok, úgyhogy a belvárosi utcákat járom be. Szerencsére sosem unatkozom, mert a mai napig ámulatba ejt az építészet. Egy eddig ismeretlen utcában imádok rácsodálkozni egy-egy homlokzatra, állni előtte és találni rajta neoklasszikus, rokokó vagy szecessziós elemeket.

Emlékszem, hogy pár éve voltam egy városnéző túrán, ahol a körút építészetét mutatták be, és még egy régiség üzletbe is bementünk bútortörténetet hallgatni. Azóta is ezerszer eszembe jutnak a történetek, hogy melyik mágnás ember építette melyik házat, mikkel kereskedtek, hogyan szórakoztak, és hogy milyen volt a pesti élet száz évvel ezelőtt. Imádom, hogy az épületek időutazásra visznek. Ilyenkor annyira el tudnak vinni a gondolataim, és mindenfélén is jár az agyam.

Tegnap például az jutott eszembe, míg a lattéval jártam a napi körömet, hogy szerintem mindenki kiveszi a részét ebből a helyzetből. Ki így, ki úgy, ahogy éppen tudja. Van, aki több műszakot vállal, betegeket ápol 24 órában, vagy otthon a gyerekkel tanul két hívás között, alatt. Van, aki csendben gyászol. Van, aki már hetek, hónapok óta nem látta a családját. Van, aki bevásárol a covidos szomszédjának, vagy leviszi helyette a szemetet. Van, aki nyugtatja azokat, akik nehezebben bírják. Akarva vagy akaratlanul, de ebben mind együtt vagyunk. Én is tehát számot vetettem, hogy én hogyan veszem ki ebből a részem:
  • otthonról dolgozom. Kareszon kívül szinte csak a kávézók baristáit látom, és már az eszemet sem tudom, hogy mikor utaztam utoljára tömegközlekedéssel. elég magányos műfaj, de ilyenkor eszembe jutnak az extrovertált barátnőim, akiknek most sokkal nehezebb lehet.
  • próbálom segíteni a magyar vállalkozásokat. kis üzletekből veszem a kávémat, a croissant, és lelkiismeretesen jártam fodrászhoz és manikűröshöz, amíg  lehetett.
  • önkénteskedem. tavaly ilyenkor szórólapot osztottam, amin az időseket tájékoztattuk, hogy hol kérhetnek segítséget. kutyasétáltatást is vállaltam. ma a munkaidőm után a covid-központból segítem a tesztelések szervezését.

Én valahogy így. Dilemmázom még az oltáson, mert már átestem a betegségen, nem vagyok veszélyeztetett sem, és nagyon nem rajongok az ötletért, hogy újra kitegyem a testemet egy újabb dózis szernek. Ugyanakkor ha ez kell ahhoz, hogy újra utazhassam, az már komoly tárgyalási alap. Meglátjuk. Szóval eltelt egy év, és remélem, hogy már egy más tavasz lesz.

ilyen is szokott lenni

8 megjegyzés:

  1. Nem tudom, most pontosan mi a protokoll (meg mi lesz), de hogyha átestél rajta, és tervben van valamilyen utazás, akkor szerintem érdemes lehet egy akkreditált laborral antitest-szintet nézetni: hogyha az immunrendszered még mindig védett a covid-ellen, akkor felesleges is az oltás, illetve akkor talán egyenértékű vagy azokkal, akik az oltással szereztek antitesteket :) Most azt hiszem amúgy az van, hogy ha igazoltan pozitív voltál, akkor 3 hónapig nem is oltatnak be (ez nem tudom már lejárt-e), de összességében ugye az a lényege szerintem, hogy vagy így vagy úgy, de legyenek covid-elleni antitestjeid, azt még szerintem senki nem tudja pontosan, hogy egy covid-fertőzés után ez az állapot meddig áll fenn, azért ez a 3 hónapos intervallum, mert ez eddig a legbiztosabb infó.
    De ha esetleg ennek már csökkent a szintje a szervezetedben és még nem szeretnél oltást/nem tudsz hozzájutni, nagy eséllyel negatív covid teszt is elég lesz az utazáshoz :) Legalábbis szerintem sokan ebben reménykedünk :D
    nagy hülyeségeket nem akarok mondani, csak gondoltam megemlítem, hogy így, hogy te átestél rajta, lehet eleve olyan státuszban vagy, ami eleve lehetővé teszi neked az utazást :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, ezen dilemmázok most :) 4 hónapja estem át rajta, van még 2 hónapom, de védettségi igazolványt még nem kaptam. ugyanakkor nem gondolom, hogy májusig olyan nagy utazgatások lennének itt. szóval inkább a nyári hónapok miatt dilemmázom most, hogy akkorra mi lehet a befutó stratégia.. reálisan azt gondolom, hogy ha átestem rajta, akkor már beletartozom a nyájimmunitás számaiba ugyanúgy, mint az oltottak, ugyanakkor nem tudom, hogy mi történik az átesettekkel ha lejár az ő 6 hónapjuk. új kártyát kapunk? az oltottaknál nincs lejárati dátum a kártyán.

      Törlés
  2. Szuper hangulatos képek, örülök, hogy kimozdultatok!
    Én nem oltatok, egyelőre biztos nem (pasim is csak ha kötelező lesz, mert neki elképzelhető, hogy a munkánál kérni fogják), már voltam kovidos igazoltan és hálaégnek enyhe tünetekkel átvészeltem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy tudom, hogy az átesetteknél 3 hónapig nem is nagyon szoktak oltani.. bár lehet kiderül, hogy ez sem így van. Örülök, hogy átjutottál rajta, így talán már picit megnyugodhatsz, mert már nem ismeretlen a dolog.

      Törlés
  3. többször írtad már, hogy sétálsz csak úgy; képzeld, valamennyire ennek hatására én is elkezdtem, nagyon élvezem :) tök klassz, hogy olyan kis utcákba térek be, ahová amúgy sose mennék valószínűleg

    VálaszTörlés
  4. szia, egy ideje olvasgatlak már az igazán hangulatos, felemelő posztjaid miatt. és ma eszembe jutott, hogy te írtál arról, hogy COVID-önkénteskedsz. ezt hogy találtad meg, hol lehet(ett) erre jelentkezni? ilyenben én is szívesen segítenék
    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Orsi, az alábbi linken tudsz jelentkezni vagy mintavételezéses, vagy központi irányításos önkéntes munkára.. bár a héten már kórházi ápolásra is kerestek önkénteseket, oda e-mail címet tudok adni:)
      https://voroskereszt.hu/hogyan-segithetsz/onkentesseg/#tab-id-1

      Törlés