2020. augusztus 1., szombat

iskola dilemma

Tegnap apuval beszélgettem. Ő egyedül neveli a négy hugomat, akik általános iskolásak. Kérdeztem tőle, hogy hogyan telik a nyaruk, mire ő azt válaszolta, hogy ő dolgozik, a lányok pedig egész nap otthon vannak. Nagy létszámú táborba nem mennek, mert múltkor is tetvesen jöttek onnan haza. Kötelező olvasmányt pedig egyáltalán nem kaptak a nyárra. Ez nagyon meglepett, hiszen nekünk mindig írtak fel könyveket és emlékszem, hogy napi program volt egy-két órára leülni olvasni. A legnagyobb hugom szerint ő az egész tanévből nem emlékszik semmire, nem maradt meg benne semmi, nem tanult semmit. És ne felejtsük el, hogy ez egy gyerek szájából hangzott el. Emlékszem, én imádtam suliba járni, új dolgokat tanulni, olvasni. És bár tudom, sokan sokfélék vagyunk, de mennyire lehangoló, ha már egy gyerek így nyilatkozik az iskoláról és ha egy tanár nem tud neki újat vagy érdekeset mondani pont abban a korban, amikor ők szivacsként szívnák magukba az információt, amikor a világgal ismerkednének. Apu szerint ők lesznek az első "használhatatlan" generáció, akiknek nem lesz tudásuk. Tudom, ezt egy baby boomer mondja egy Z generációsról, mások az értékek és az értékrend, de őszintén szólva picit engem is ledöbbentett, hogy a gyerekek teljes érdektelenséggel vágnak bele az új tanévbe, és totálisan haszontalannak tartják azt. Apu esténként, mikor fáradtan hazaesik a munkából, próbálja őket az asztal elé ültetni és beszélgetni csillagászatról, földrajzról, természetről, és látszólag érdeklődnek iránta. Talán a mai iskolák nem erről szólnak már? Nincsen benne tapasztalatom, de ne már, hogy pont egy tanártól ne tanuljanak semmi újat. És vajon milyen lehetőségei vannak egy egyedülálló szülőnek nyáron?

Megígértem, hogy nézek pár ottalvós nyári tábort a csajoknak, hogy legalább egy hétre kizökkenjenek és új impulzusokat kapjanak, közben apu is tud töltődni. De az az igazság, hogy augusztus elejére minden be van telve.. úgyhogy még töröm a fejem, hogy mit lehet tenni a négy kiscsaj ügyében, hogy ha mást nem, legalább új élményeket szerezhessenek. Ha van bármi ötletetek, akkor azt szívesen veszem:)

3 megjegyzés:

  1. Négy lány tesód van? Akkor nálatok tuti nem unalmas az élet :)
    És amúgy igen, ez az online tanulás szerintem sem sok gyerekben hagyott maradandó nyomot, már úgy értem tanulás ügyileg. Barátnőm huga most megy azt hiszem nyolcadikba és állítása szerint ő sem sok mindent tud felidézni az iskola második félévéből és ezt sok családtól hallom. Lesznek gondok ősszel szegény gyerekeknek és szegény szülőknek.
    Aranyos vagy, hogy próbálsz tábort keresni a tesóidnak, sajnos sokat lefújtak a koronavírus miatt, de kívánom, hogy találj, mert kell a gyerekeknek is a változatosság és apudnak is egy kis pihenés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. akkor ezek szerint nem csak az én hugaim nem emlékszenek semmire.. biztos fura volt ez az átállás nekik, de pont ezért gondoltam azt, hogy legalább nyárra kapnak olvasmányokat, hogy ha mennek vissza szeptemberre, akkor könnyebben menjen a visszazökkenés.
      Jah, sajna nincs ötletem, hogy mit lehet szervezni négy lánynak, az tény, hogy valóban nem találtam túl nagy választékot táborokból, de igazad lehet, hogy sokat a vírus miatt fújtak le.. :/

      Törlés
    2. Én is emlékszem, hogy nekem minden nyári szünetben legalább egy, de inkább több kötelező olvasmányt feladtak. Nem mindig rajongtam érte, de elég sokat ki is olvastam, tényleg pár mai napig tetszik pl. Pál utcai fiúk, Édes Anna, Légy jó mindhalálig.
      Viszont én szerettem is olvasni és magamtól is vettem a kezembe könyvet, a mai generáció ezt már nem nagyon teszi, persze vannak kivételek, de inkább okostelefont, vagy tabletet nyomkodnak.
      Remélem, a tábor sikerül a tesóidnak. Szerintem ők is örülnének neki, olyan hosszú volt márciustól bezárva lenni és online szenvedni.

      Törlés