2021. május 17., hétfő

I 💚 Kübekháza

Idén a jó idő nagyon nehezen adja magát, úgyhogy a közmondás szerinti májusi eső helyett inkább egy nem esős nap ér már aranyat, hát még ha az hétvégére esik. Szombaton napsütésre ébredtünk, szóval egyértelmű volt, hogy ellógunk valahova. Már hetek óta rágtam Karesz fülét, hogy látogassunk le Szegedre, mert ő még nem járt arra, én viszont annál többet. Minden nyáron ott töltöttem pár hetet nagyszüleimnél. Nem is a jó élmények - kisgyerekként szétuntam magam ott, nagyszüleim sem tudtak velem és testvéremmel nagyon mit kezdeni azon kívül, hogy naponta eljártunk sétálni -, inkább a nosztalgia miatt szerettem volna lenézni, volt, ahol konkrétan húsz éve nem jártam.

A szokásos gyors összekészülés, autóba behuppanás, és már mentünk is az M5-ön. Szegedre meglepően gyorsan leértünk. Először gyerekkorom színhelyére mentünk, annyira másképp emlékeztem már mindenre, de jó volt látni az ismerős házakat és játszóteret. Ezután tettünk egy kört a klasszikus Széchenyi tér - Tisza-part - Kárász utca szentháromság körül. Szerintem gyönyörű ez a város, imádom a neoklasszikus épületeit, a fás utcákat, hogy van villamosuk, bármikor szívesen laknék ott. Ráadásul állítólag itt mérik az ország legtöbb napsütéses óráját, ami külön plusz pont.

SzegednĂ©l azonban sokkal jobban vártam a következĹ‘ ĂşticĂ©lt, KĂĽbekházát. Ez a falu több okbĂłl is kĂĽlönleges számomra: a családom innen származik, Ăşgyhogy sokat voltam itt is gyerekkoromban - itt sem szĂłrakoztam jobban, mint Szegeden, de szerencsĂ©re az emlĂ©kek megszĂ©pĂĽlnek idĹ‘vel. Mikor családfát kutattam, rengetegszer idĹ‘ztem itt kĂ©pzeletben, Ă©s szerintem ennek a falunak van az egyik legjobbfej polgármestere. A sok szuper kezdemĂ©nyezĂ©s eredmĂ©nyekĂ©nt KĂĽbekháza elnyerte Az Év TelepĂĽlĂ©se cĂ­met, megĂşjult a fĹ‘tere, az iskola Ă©s Ăłvoda, hagyományĹ‘rzĹ‘ vendĂ©glĹ‘ nyĂ­lt, Ă©s itt rendeztĂ©k meg Ă©vente az Operettfalut is. Pár napja pedig Ĺ‘k is megcsinálták a Jerusalema helyi verziĂłját, amelyre rengeteget gyakoroltak, igazi csapatmunka volt, nagyon bĂĽszke vagyok rájuk. Ha polgármester lennĂ©k (egy másik Ă©letben), Ă©n is sok-sok közössĂ©gi kezdemĂ©nyezĂ©st támogatnĂ©k, Ă©s felvennĂ©m a kapcsolatot sok hasonszĹ‘rű polgármesterrel, hogy ötleteket cserĂ©ljĂĽnk. Annyira sok mindent ki lehet hozni szerintem egy kis telepĂĽlĂ©sbĹ‘l, Ă©s erre KĂĽbek tökĂ©letes pĂ©lda.

Itt ebédeltünk és húztuk ki a délutáni zuhét, majd meglátogattuk az unokatesóimat és a családjaikat, akiket több éve nem láttam. Nagyon szeretem őket, igazi jókedélyű, szabadszájú falusi arcok, akik ha kinyitják a szájukat, nem tudom abbahagyni a nevetést. Sokat dumáltunk, nevettünk, Kareszt is egyből bevették a hülyeségbe. Annyira természetes volt minden, egy percig nem éreztem, hogy zavarnánk, sőt, hívtak le nyárra ökörködni. Jó volt velük, és szeretnék nyáron is lemenni hozzájuk.

Az idő gyorsan telt, kora este kaptunk észbe, hogy ránk még vár közel két óra vezetés haza. Este fél 11-re értünk haza, reggel még nem gondoltuk volna, hogy ilyen soká' kimaradunk.

a kübeki békés, mesebeli temető



kübeki csülökkel és sajttal-sokával töltött lágy tészták

4 megjegyzés:

  1. De szuper! Nagyon jó volt erről a kis faluról olvasni. A videó meg egyszerűen csúcs. Fantasztikus emberek! És a tehén :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, örülök, hogy tetszett :) a tehén, meg a pap is nagyon menő szerintem!

      Törlés
  2. Wow...én is beleszerettem így kép alapján a helybe. Ide valahogy nekem is el kellene jutnom :)

    VálaszTörlés