2020. december 10., csütörtök

kapszulagardrób

Az a típus vagyok, aki szeret csak úgy bemenni egy ruhaüzletbe mindenféle cél vagy koncepció nélkül, és ha megtetszik valami, azt meg kell vennem. Ez azt eredményezi, hogy rengeteg göncöm van, de sokszor reggelente a tükör előtt állva így sem tudom eldönteni, hogy mit vegyek fel. Aztán végül mindig ugyanazt a pár megszokott darabot hordom, a cuccok egy részét pedig sosem veszem fel, de nem is szabadulok meg tőlük, mert hátha! Úgyhogy a szekrénye(i)mben sosincs hely. Egy ideje keresgélem azt a megoldást, amivel picit tudatosabban tudok vásárolni, mert bosszant az, hogy félévente kell szelektálnom, hogy elférjek.

Volt már olyan, hogy a színtípusom szerint kezdtem el a ruhákat nézni (azt hiszem, hogy nyár, azon belül is lágy nyár lehetek!), akkor ki is dobtam egy halom olyan cuccot, amik nem illettek ehhez a színtípushoz. És bár színtípus szerint, de azóta is ugyanolyan impulzív vásárló vagyok.

hideg nyár, lágy nyár, világos nyár
https://zekastyling.hu/2019/01/szintipusok-alapjai-a-4-alaptipus/

Nemrég azonban szembejött velem a kapszulagardrób koncepciója, és azt hiszem, hogy most ez az új kedvenc irányzatom ruhavásárlás terén. Egyrészt, mert ahogy a wiki írja "olyan ruhakollekciót jelöl, mely könnyen párosítható elemekből áll, hogy a lehető legkevesebb ruhadarabból a legtöbb kombinációs lehetőséget lehessen kihozni és ne kelljen túl sok ruhadarabot vásárolni." Alább egy példa.


Itt a lehető legkevesebb ruhadarabon van a hangsúly! Szeretnék elmenni egy ilyen minimalista irányba, ahol a mennyiség helyett a minőségen van a hangsúly, és ahol nem kell azon gondolkodnom reggelente, hogy mit mivel párosítsak. Jó, tudom, hatalmas gondjaim vannak, de tényleg zavar az, hogy mennyi olyan ruhám van, amit alig párszor hordtam, és nincs egy koncepció a vásárlásaim mögött. Úgyhogy tegnap teljesen rákattantam a dologra, és papíron összeraktam a saját kapszulagardróbomat alapdarabokkal.

Nálam a szürke, bézs, halvány rózsa és mályva árnyalatok dominálnak, ezekben érzem jól magam. Szerintem megnézem, hogy a jelenlegi ruhatáramban mi passzol ezekhez, a többi ruhát megint eladom vagy elajándékozom, és belövöm a karácsony utáni leárazásokat a hiányzó darabok beszerzésére. Most azon pörgök, hogy összejöjjön a kapszulám, és hogy csak olyan ruhám legyen amit tééényleg hordok is, na, meg hogy végre újra elférjek a szekrényemben:)

Ugyanitt, ha tudtok olyan bevált oldalt, ahol használt ruhákat lehet árulni, ne tartsátok magatokban!

4 megjegyzés:

  1. Majd mesélj a tapasztalatoktól, ezer éve szeretnék összerakni egy működő kapszulagardróbot, de nagyon nem vagyok jó benne (valahogy nem állnak össze az alapok, pedig mióta tudom a színtípusomat, könnyebb a válogatás).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. akkor kb. ugyanott tartunk, de megírom a tapasztalatokat:)

      Törlés
  2. Én ezt tolom másfél éve és ha bármit vásárolok, csak akkor veszem meg, ha az alapdarabokkal jól mutat. Ettől ugyan kicsit szürkeárnyalatos vagyok, mindenem pasztellszínű, de nagyon szeretem, számomra biztonságot ad ez a fajta kiszámíthatóság. :) Ugyanakkor biztosan azt hiszi a kolléganőm, hogy nem szoktam ruhát mosni, mert ha egy típus beválik, akkor abból afféle Steve Jobs-osan, mindig beszerzek akár 3-at is. :D
    Tulajdonképpen azzal, hogy mindig néhány fix darabot hordasz, meg is van az alapod, ha legközelebb vásárolsz, csak olyat vegyél, ami ezekhez megy. Szerintem jó módszer, hajrá! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de jó, ez nagyon jól hangzik, akkor van remény, hogy talán működni fog nálam is :D én is szürkés/pasztelles vagyok, kis rózsaszín/mályva beütéssel.

      Törlés