2020. július 13., hétfő

lakásprojekt ON!

Ma ez a látvány fogadott, és ez is az oka az eltűnésemnek, ugyanis az utóbbi hetekben beindult a lakásfelújítás-projekt. Igyekszem pótolni azt, ami itt kimaradt, és megírni, hogy mi minden történt velem az elmúlt hetekben-hónapokban.


A történet ott kezdődik, hogy február elején eldöntöttem, hogy veszek egy lakást. Mi sem egyszerűbb, gondoltam, csináltam én már ilyet, ráadásul most gyakorolhatom is a lakberendezést, amiről a papírom valahol ott hever a szekrény alján. Jó kis szórakozásnak indult.

Nem tudtam, hogy mit keresek, a lakásokba általában csak úgy beleszeretek. Szeretem a formákat és a tereket, szeretem meglátni valamiben a lehetőséget, és ha lehetne, akkor azzal foglalkoznék, hogy lerobbant lakásokat varázsolok újra. Annyit tudtam, hogy olyan lakást keresek, ami felújítandó, hogy azt a magam ízlésére formálhassam; az épület viszont legyen jó állapotú, hogy a lakás értékálló legyen; legyen világos, lehetőleg legyen erkély, és hogy legyen frekventált, mégis csöndes helyen. A lift és a kád pedig plusz pontok. Így fogtam neki a keresésnek február elején, és egy hét múlva már az első lakásomat néztem.

Hűvös reggel volt. A Nagykörúttól egy utcára állt a szépen felújított épület, fehér stukkók díszítették homlokzatát. A főbejáraton át egy fás kertbe jutottam. A fák most kopáran álltak, de így is egy kicsi parknak tűnt a terület, amihez hasonlót még nem láttam a belvárosban. Az udvaron áthaladva egy lépcsőházon kellett bemenni, majd fel az emeletre. A falak frissen festve, a lift szép állapotban. Azonban ahogy beléptem a lakásba, ez az idilli kép elillant: megcsapott az állott, áporodott szag, szörnyű állapotok uralkodtak, rendetlenség, kosz és bűz volt. De ez nem szegte a kedvemet, mert az épület és a belső kert gyönyörű volt, a ház rendezettnek tűnt, a postaládák szépen fel voltak címkézve. A lakást egész nap sütötte a nap, a falakat könnyen lehetett alakítani, jó volt a beosztása, és volt egy pici, kertre néző erkélye is. Szerelem volt első látásra! 

Na, de mégiscsak ez volt az első ingatlan, amit megnéztem, nem volt viszonyítási alapom a mostani ingatlanpiacról. A másik oldalon pedig ott volt a nyomás, hogy mi van, ha ebben a lakásban más is meglátja a lehetőséget!? Pár nap gondolkodás után azonban megállapodtunk az eladóval. Azt sosem hittem volna, hogy egy héttel azután, hogy eldöntöttem a lakásprojektet, már tulajdonos leszek. Ha ez ilyen gyorsan megy, gondoltam, akkor márciusban megkapom a lakást, nyárra végzek a felújításokkal, és mekkora királyság lesz. Hát nem így lett! Ugyanis amit el lehet képzelni bonyodalmat lakásvásárlásnál, az velem mind megtörtént, de az hosszadalmas és unalmas lenne.

A következő bejegyzésben ezért a tervezésről fogok írni.

6 megjegyzés:

  1. Juj! Szép projekt :D Gratulálok a lakáshoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm:) bár még messze a finis, de izgalmas projekt!

      Törlés
  2. Gratulálok a lakáshoz, sok boldogságot kívánok hozzá! Persze lesz még munka vele bőven, de ha első látásra szerelem volt, biztos hogy minden kálvária megéri vele.
    Nekem már most tetszik, látok benne fantáziát, biztos nagyon szép lesz, ha a terveid szerint elkészítik!!!

    VálaszTörlés
  3. De jó, hogy újra itt vagy, nagyon várom a felújítós posztokat!

    VálaszTörlés