2020. július 29., szerda

csipet India

A múlt hetemet picit átlengte India. Indult Netflixen egy új sorozat, az Indiai Házzaságközvetítő, ami arról szól, hogy egy házasságközvetítő hogyan talál párt indiai vagy amerikai indiaiaknak. Annyira érdekes belelátni egy másik kultúrába, ahol ugyanazokat az emberi kapcsolatokat teljesen más szemszögből közelítik meg. Ahol nem párt, hanem családot választanak maguknak az emberek, és ahol azt vallják, hogy a jó házasság titka az alkalmazkodás, a szerelem pedig nincs annyira felhájpolva mint nálunk. Aztán ott voltak az indiai lányok és nők, akik számomra meglepően függetlenek és öntudatosak voltak, ugyanakkor párhuzamosan konzervatívok is, szóval nagyon érdekes utazás volt ez a sorozat, nagyon ajánlom.

Egy Angliában élő indiai munkatársammal is beszélgettünk a sorozatról. Szerinte picit ki voltak sarkítva a szereplők, de nem éreztem, hogy nagyon tiltakozott volna a műsorban elhangzottak ellen, és ő is szerette nézni, úgyhogy lehet benne valami.



Aztán ettől teljesen függetlenül egyik este indiait volt kedvem főzni. Angi barátnőmtől kértem segítséget, mert tudtam, hogy ők szoktak indiait készíteni. Ő a csirke kormára esküdött, ami szerinte egyszerű és isteni. Úgyhogy munka után volt egy utam a boltba, hogy beszerezzem a hozzávalókat. Az hagyján, hogy a megadott fűszereket még hírből sem ismertem, de negyed órás keringés után meg kellett állapítanom, hogy nem most fogom ezeket megtalálni a polcok között, ezért sűrűn körülnézve, és kicsit szégyenkezve bár, de leemeltem egy készre csinált chicken korma szószt a polcról, majd gyorsan távoztam. A vacsi amúgy isteni lett, én meg szerintem bevetem majd magam egy ázsiai boltba és végre  összeszedem hozzá a fűszereket.

A megmaradt csirkéből pedig másnap csirkesalátát csináltam kuszkusszal, fetával és nektarinnal. Az eredeti recept bulgurt mondott, de olyanom nem volt. Volt viszont nektarinom és fetám, nem is értem, kezd a hűtőm felszereltnek tűnni, pedig szerintem vak szerencse volt az egész:)



8 megjegyzés:

  1. A Vásárcsarnok melletti Ázsia boltban nagyon szuper indiai fűszerek vannak, én ilyet vettem: https://azsiabolt.hu/termekek/indiai-fuszerkeverekek/garam-masala-mdh-9219/9219
    és már nagyjából elsőre működött a vindaloo vele :) (mondjuk ahhoz kellett vörös currypaszta is, de más fűszer nem nagyon)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi:) nekem is azt a boltot ajánlották, szerintem kénytelen leszek egy full bevásárlólistával menni, mert különben elvesznék és megsemmisülnék :D esetleg ha van valami könnyű (!!!) recepted, arra kíváncsi lennék:)

      Törlés
    2. Bevásárlólistával is el fogsz veszni ott :D Az a bolt egy kincsesbánya.

      Törlés
  2. Az elején szinte csak "rakd össze te házilag a fűszerkeveréket is, mert csak úgy lesz az igazi"-jellegű soklépéses-szuperbonyolult recepteket találtam, de aztán rájöttem, hogy jó (és bolti) fűszerekkel nehéz elrontani- a leegyszerűsített verzió: 3-4 evőkanál natúr paradicsompüré, kb. egy fél doboz (1dl) kókusztejszín, pár teáskanálni garam masala, egy teáskanálnyi vörös currypaszta (ezzel elég csípős lesz a végeredmény, de sokkal mélyebb és összetettebb az íze), só-bors-víz, ha nem túl sűrű és finom, mehet bele a felkockázott csirke átpárolódni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de jó, köszi szépen, felírtam és kipróbálom :))

      Törlés
  3. India érdekel engem is, egyszerre nyűgöz le a színes világa, és szomorít el a szegénység, ami ott van. A konyhájáról, ízekről, fűszerekről nem sokat tudok, csak amennyit a főzőműsorokban láttam. Ez a csirkesaláta nagyon jól néz ki, jó étvágyat hozzá.

    VálaszTörlés