2020. július 18., szombat

s lőn világosság

A péntek reggelt a lakásban kezdtem, mert jött a villanyszerelő átbeszélni a villanytervet (mert ilyen is van ám!), hogy még a hétvégén el tudja kezdeni a munkát. Átmentünk azon, hogy hol lesznek a lámpa kiállások, milyen magasan lesznek a villanykapcsolók és az alsó dugaljok a falon. Abban maradtunk, hogy a dugaljok 40 cm-en, a villanykapcsoló 130 cm-en, a falikarok pedig 210 cm-en lesznek. A konyhapult fölé pedig már nem emlékszem, hogy milyen magasan lesznek a kiállások.

Ezután négyet kellett telefonálnom. Egyszer az internetszolgáltatónak, hogy nekik milyen kábel kell ahhoz, hogy behozzák a lakásba a netet. Aztán a kapucsengősnek, hogy át tudná-e tenni a kaputelefont az ajtó mögötti falról a szemben lévő falra. A vizeseket is meg kellett kérdeznem, hogy a villanybojlerhez hova tervezzük a kiállást. Végül pedig a légkondist hívtam, hogy mikor tudna jönni felmérni. Rajta sok fog múlni, mert ő dönti el, hogy hova kerülhet a légkondi, és ettől függ, hogy a villanyszerelő hova szereli hozzá a kiállást. A légkondistól megtudtam, hogy ha szeretnék, akkor kérhetek mozgáskövető, zenélő, világító, mindent is tudó légkondit, manapság már a képzeletnek nincs határa. A légkondi amúgy fűteni is fog, ezért H-tarifás villanyt is kell kérnem, ami kedvezményes áramot biztosít fűtési szezonban. Erről most hallottam először. Annyi mindent tanulok a felújításról, eléggé élvezem!

A hétvége a lámpák eldöntéséről fog szólni. Mivel többet aliexpressről rendelnék, ezért már mostanában döntésre kell jutnom, hogy megérkezzenek a szerzemények.


2 megjegyzés:

  1. Izgalmas lehet mindennek kitalálni, meghatározni a helyét. Mondjuk, a telefonálás, ügyintézés részét nem irigylem, mert én abban igen gyenge vagyok :/ További sok sikert, csak ügyesen!!!
    Ja, és nagyon jó a hajad színe :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihi, erre a seszínű szőkésbarnára gondolsz? :))

      Törlés