2020. július 15., szerda

előzetes tervek

A lakás megvásárlása utáni következő négy hónap a papírozásról és adminisztrációról szólt. Nem állítom, hogy ez volt a kedvenc periódusom, de elég sokat tanultam belőle. Júniusban pedig ünnepélyesen megtörtént a lakás átvétele, közmű órák leolvasása, kulcsok átadása, könnyes búcsú és megkönnyebbülés mindkét oldalról.

Mivel ekkor kaptam meg a kulcsokat, így a lakás felújításával érdemben csak ekkor tudtam elkezdeni foglalkozni. Az előzetes, sebtében történt felmérések alapján már csináltam vázlatokat az új elrendezésről, de erre még nem lehetett alapozni. Úgyhogy első dolgom az volt, hogy részletesen felmértem a lakást, a következő pár napot pedig a tervrajzok véglegesítésével töltöttem.

ez az eredeti állapot..

Amit tudtam, hogy a 40 nm-en szeretnék kialakítani egy kádas fürdőszobát, konyhát körbeülhető asztallal (ez most a dilim!), nappalit dolgozósarokkal, nagy tárolóhelyet, és egy külön hálóhelyiséget szekrénnyel. Szerettem volna világos tereket csak a szükséges bútorokkal, és sok természetes fénnyel. Egy ekkora helyen azonban hoznom kellett kompromisszumokat.

..és ilyen lesz.

Felméréskor felfedeztem egy szellőzőlyukat, ezért az eredeti tervekkel ellentétben a WC-t és a fürdőt nem tudtam összenyitni. Azonban ha azt szeretném, hogy a WC-ből ne kelljen a fürdőbe menni kezet mosni, kellett oda egy kis kézmosó. A WC-be ez már nem fért volna be, ezért a kamrát elbontottam, és ott lesz a kézmosó helye. Kamra helyett pedig terveztem két nagy szekrényt a konyhába. A fürdőbe így végül a konyhából lehet majd bemenni, ami nem a legszerencsésebb, de legalább a WC nem a konyhából nyílik. A fürdő pedig maradhat privát, a vendégek nem járnának be.

Úgy döntöttem, hogy az ablakok mellé kerül a konyha és a nappali, ahol a legtöbb időt tölti nappal az ember. Az eredeti konyha falát kibontottam, ezzel az étkező és az előszoba is több természetes fényhez jutott. Ez viszont azzal járt, hogy a hálót a sarokba kellett helyeznem, és így nem lesz saját ablaka, hanem egy üveg tolóajtóval lesz leválasztva. Ezzel jól elkülönül, mégis világos maradhat. Ott még gondolkozom a szellőzésen. A konyhával szemben pedig lesz egy nagy L-alakú gardróbszekrény tárolásra. Szerintem nagyon fontos egy kis lakásnál, hogy valami elnyelje a kacatokat.

Ezer és ezer lehetőséget vettem számba, de az én elképzelésemnek ez az elrendezés felelt meg legjobban, és járt a legkevesebb kompromisszummal. A terv nagyjából megvan, apró dolgok még alakulnak. Kérdés még a padló és a fűtés, ezekkel rengeteg kört futottam, amiről szintén fogok írni.

5 megjegyzés:

  1. Csodaszép lesz, nagyon izgalmas!!

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki a terv! "nagyon fontos egy kis lakásnál, hogy valami elnyelje a kacatokat" Szerintem ezzel csak ott tévedsz, hogy nem csak kis lakás esetén fontos :D Nagy lakás esetén IS szükséges.

    Esetleg a fürdő ajtóra is tervezhetsz falba épített toló ajtót.
    Ilyent: https://open-doors.hu/wp-content/uploads/KOMPAKT_System_-_detal_3.jpg
    A két nagy szekrény melletti fal elég szélesnek látszik, hogy beépíthesd a fém szerkezetet ide, ezzel megoldható az ajtók esetleges ütközése.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, tök jó ötlet! Most már viszont nem nagyon fogok módosítani a terven, mert mindig lehet tökéletesebb, de valahol le kell állnom a variálással:))

      Törlés
  3. Tényleg nagyon jó lesz! Sok sikert és kitartást!!!
    A tolóajtó nekem amúgy is tetszik, praktikus, egyik barátnőmék albérletében láttam és annyira feldobta a lakást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi:) még dilemmázom rajta, hogy pontosan milyen legyen, de szerintem is szép lesz!

      Törlés