2021. szeptember 30., csütörtök

bekattanás

Szóval van, aki recepteket olvas és szeret főzni, van, aki a növényekről olvas és nevelgeti őket, nekem most ez a tudatos öltözködés téma a bekattanásom, ami egyelőre még tart. A színtanácsadás óta picit többet olvastam a témáról, és találtam egy weboldalt is, ami kifejezetten a fenntartható divattal kapcsolatban posztol cikkeket, ő a goodonyou.eco (naná, hogy eco a végződése).

Szembe jött egy 4x4-es gardróbrendezési technika is, ami segít a darabszám redukálásában. Egyik nap kiteregettem a ruháimat a szőnyegre, csoportosítottam őket, és elégedetten láttam, hogy amúgy mennyi egymást jól kiegészítő darabom van. (nem mindenki születik tehetségesnek, na.) 

Ez picit idevág, hogy nem is olyan régen egy random videóban hallottam egy pénzügyi tanácsadótól, hogy minden olyan kacat ami otthon porosodik, az naponta veszít az értékéből, ezért érdemes túladni rajtuk. (Szerintem itt nem műtárgyakra gondolt.) Nos, azokat a darabokat, amik nagyon nem illettek a 4x4-es képletbe, és csak a fejtörést okozzák feldobtam netre, most ott próbálok túladni rajtuk. Eddig sikerült eladnom egy táskát és két cipőt, és olyan jó érzés látni az örömöt az új tulajdonosok arcán. Egy kis dunsztosüvegbe gyűjtöm az abból befolyó pénzt. Vicces látni, hogy mennyi mindenen ülök, ami másnak érték, nekem viszont csak a helyet foglalja. 

A hiányzó darabokat a ruhatáramhoz pedig majd szeretném használt ruhákból pótolni, úgyhogy néha nézelődök eBay-en. Nem is gondoltam, hogy itt ennyi jó minőségű használt ruha van az eredeti ár töredékéért. Eddig sikerült beszereznem egy gyapjú tweed kiskabátot, aminek csak a gombjait kellett átvarrnom, hogy szűkebb legyen. 

Úgyhogy eddig jók a tapasztalatok, én is örömet szerzek másnak, és nagyon örülök olyannak, amin más már túladna. Csupa jó hírek. Csak az a szemét izomlázam múlna már el, bár ahogy elnézem, még 43 nap van hátra a kihívásból..

4 megjegyzés:

  1. Tök jó, hogy írsz a "bekattanásodról". Én azt gondolom, hogy mi elég tudatosak vagyunk ilyen szempontból, de még így is tele vagyunk haszontalan cuccokkal. Pl. 2 éve nem voltunk síelni, mégis ott vannak a sícpők az istállóban. De a teniszütőim durvábbak, őket 18 éves koromban vettem még Angliában. Ezer helyen éltem azóta többszáz km-t utaztam kötözések közben, összesen 2x próbáltam ki őket és még mindig megvannak (dehát Dunlope az egyik, a másik meg Winston! - mintha számítana, hát nem??) Teljesen érthetetlen! Erőt veszek magamon, és a hétvégén feldobom az ilyen cuccainkat én is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húú, szerintem valaki nagyon örülne az ilyen menő teniszütőknek :)

      Törlés
  2. Hol adod el a cuccaidat? Én eddig a Marketplace-en próbálom, de... Óriási az Isten állatkertje nagyon :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáltam több helyen, eddig a Marketplace jött be, és szerencsére jó tapasztalataim voltak az érdeklődőkkel.. de most kicsit megijedtem :D

      Törlés